چگونه مبل مناسب منزلمان تهیه کنیم؟

چگونه مبل مناسب منزلمان تهیه کنیم؟

مبلمان یکی از بزرگترین و مهم ترین لوازم منزل به شمار می روند که عموما سایر لوازم منزل بر اساس مبلمان انتخاب می شوند. بنابراین در تهیه آن باید بسیار دقت نمود. اما ممکن است به دلیل تنوع بسیار بالای مبلمان، به هنگام خرید کمی گیج شوید. بر این اساس بسیار مهم است تا پیش از خرید مبل نکاتی را درنظر داشته باشید تا از خرید خود کاملا راضی و مطمئن باشید. در ادامه ما به بررسی نکاتی می پردازیم که با درنظر گرفتن این نکات می توانید با اطمینان خاطر بیشتری خرید مبل خود را انجام دهید.

درنظر گرفتن متراژ فضا جهت قرارگیری مبل

اولین قدم جهت انتخاب مبل مناسب منزل این است که از متراژ فضای در اختیار خود کاملا آگاه باشید. انتخاب مبل‌های حجیم برای پذیرایی‌های کوچک با متراژ کم موجب کوچکتر نشان داده شدن فضا و پدید آمدن حس گرفتگی و خفگی در فضا می‌شود. همچنین قرار دادن مبل‌های خیلی کوچک برای فضاهای بزرگ هم اصلا مناسب نیست. مبلمان باید کاملا متناسب با فضای پذیرایی شما باشند تا موجب از بین رفتن زیبایی فضا نشوند. بنابراین اندازه‌گیری فضای در اختیار جهت قرارگیری مبلمان منزل  پیش از خرید بسیار مهم است.
حتی باید ابعاد درب منزل خود را هم درنظر بگیرید چراکه در شرایطی ممکن است مبلمان بسیار حجیم و بزرگی تهیه کنید که حتی از درب ورودی منزل شما امکان عبور نداشته باشد. بنابراین ابعاد مبل باید کاملا متناسب با ابعاد فضای مور نظر شما انتخاب شود.

توجه به سبک چیدمان فضا

توجه به سبک چیدمان فضا در هنگام انتخاب نوع مبل بسیار اهمیت دارد. اینکه سلیقه شما به چه صورت است و سبک مورد پسند شما کدام است، بسیار اهمیت دارد. چراکه سبک مبلمان شما باید کاملا با سایر لوازم منزل شما هم‌خوانی داشته و متناسب با سایر لوازم منزل باشد تا تناسب و تعادل بصری برقرار شده و فضای شما ظاهری دلنشین و زیبا داشته باشد.
این که سبک منزل شما مدرن است یا سنتی، کلاسیک است و یا سایر انواع سبک‌ها، تعیین کننده سبک مبلمان شما نیز است و باید کاملا سبک انتخابی مبلمان متناسب با سبک کلی فضای شما و سایر لوازم منزل شما باشد.
بنابراین به هنگام انتخاب نوع مبل، علاوه بر در نظر گرفتن سلیقه و علاقه خود، باید تناسب و هماهنگی با سایر لوازم نیز برقرار گردد.

کاربری و هدف استفاده از مبل

پیش از خرید مبل باید به هدف استفاده از آن توجه نمود. اگر قرار است مبلمان شما در فضای نشیمن و جهت استفاده خانوادگی قرار بگیرد، مبل کلاسیک و یا استیل خیلی مناسب فضای شما نیستند چراکه این دسته از مبلمان دارای ساختاری نسبتا سفت و سخت بوده و در اثر استفاده طولانی مدت موجب خستگی بدن می‌شود. بنابراین بهتر است از مبلمان نرم‌تر مانند مبلمان راحتی استفاده شود.
برعکس اگر قرار است از مبلمان در پذیرایی منزل و جهت پذیرایی از مهمانان مورد استفاده قرار بگیرد، بهتر است از مبلمان رسمی‌تر و مجلل‌تر استفاده شود. اما در هر حالت درنظر گرفتن سلیقه یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب مبل به شمار می‌رود.

توجه به سبک زندگی جهت انتخاب مبل مناسب

هنگام انتخاب مبلمان منزل بسیار مهم است تا سبک زندگی خود را درنظر بگیرید. برای مثال اگر افراد خانواده در طی روز مدت زمان زیادی بر روی مبلمان می‌نشینند بسیار مهم است تا نوع مبلی که تهیه می‌نمایید بسیار محکم و مقاوم باشد تا در اثر استفاده مداوم دچار فرورفتگی و یا خرابی نشود.
یا در مثالی دیگر اگر فرزند کوچک در خانه دارید در ابتدای امر باید کاملا امنیت فرزند خود را در نظر گرفته و از تهیه مبلمانی که دارای گوشه‌های تیز هستند خودداری نمایید. از طرفی به دلیل آنکه امکان کثیف شدن مبل توسط کودک وجود دارد و یا حتی اگر فرزندی ر خانه ندارید اما به دلیل مشغله زیاد و یا دلایل دیگر امکان تمیز نمون مداوم مبلمان را ندارید، بهتر است پارچه مبل خود را به رنگ روشن و یا از جنسی که تمیز کردن آن بسیار دشوار است انتخاب ننمایید. انتخاب رنگ‌های تیره که کثیفی را نشان نمیدهند و یا جنس پارچه‌هایی نظیر چرم که تمیز نمودن آنها ساده است می‌تواند مناسب باشد.

  •   نوشته شده توسط :  
  •   دسته مطلب :   مقالات
  •   تاریخ انتشار :  2020/12/25

مطالب مرتبط