چگونه رنگ مناسب مبلمان را انتخاب کنیم؟

سبک منزل خود را در نظر بگیرید

اگر فضای سالن پذیرایی شما حس و حال سنتی دارد، رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای و قرمز و همچنین رنگ‌های خنثی نظیر کرم و طوسی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای رنگ مبلمان شما باشند. چرا که در کنار لوازم سنتی منزل شما ترکیب دلنشینی را به وجود می‌آورند.
اگر سبک منزل شما بیشتر نزدیک به سبک مدرن است، تضاد میان رنگ‌ها مانند سفید و مشکی و رنگ‌های روشن و خنثی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای رنگ مبلمان شما باشد. چرا که در سبک مدرن بیشتر  سادگی و استفاده از رنگ‌های خنثی مطرح است. بنابراین باید در انتخاب رنگ به سلیقه و سبک منزل خود کاملا آگاه باشید.

بر اساس سبک زندگی خود تصمیم بگیرید

اگر در منزل خود حیوان خانگی و یا کودکی دارید که احتمال کثیف شدن مبلمان را بسیار بالا می‌برند، بهتر است از رنگ تیره برای مبلمان خود استفاده نمایید و یا حتی اگر کودک و حیوان خانگی ندارید اما شرایط زندگی شما به گونه‌ای است که امکان تمیز نمودن مداوم مبلمان برای شما وجود ندارد، بهتر است از رنگ‌های تیره برای مبلمان خود استفاده نمایید که کثیفی را کمتر نشان می‌دهند.

استفاده از رنگ خنثی در مبلمان

رنگ‌های خنثی نظیر بژ، خاکستری، کرم و… رنگ‌هایی هستند که به سادگی با تمامی وسایل و لوازم منزل ست می‌شوند و درواقع رنگ‌هایی هستند که هیچ‌گاه از مد نیافته و در طی طولانی مدت نیز موجب خستگی شما نمی‌شوند. چراکه در هنگام انتخاب رنگ مبل اگر فردی تنوع طلب نیستید باید دقت داشته باشید که رنگی را انتخاب کنید تا برای زمان طولانی از آن استفاده نموده و از رنگ آن خسته نشوید. هرگاه در انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان خود دچار سردرگمی شدید، رنگ‌های خنثی بهترین گزینه محسوب می‌شوند چرا که با هر رنگی قابلیت ست شدن دارند.

استفاده از رنگ مبل به عنوان نقطه کانونی

اگر قرار است مبلمان شما به واسطه رنگی که دارد نقطه کانونی و مرکز توجه فضای شما باشد، پس باید رنگ مبلمان خود را رنگی کاملا خاص و جالب توجه انتخاب نمایید. اما در این شرایط سایر لوازم منزل شما باید رنگی تقریبا خنثی داشته باشند تا بدین ترتیب رنگ مبلمان شما به چشم بیاید و اولین چیزی که مورد توجه قرار می‌گیرد، مبلمان شما باشد. در این شرایط رنگ‌های پررنگ و شاد می‌توانند گزینه مناسبی به شمار بروند.

  •   نوشته شده توسط :  
  •   دسته مطلب :   مقالات
  •   تاریخ انتشار :  2020/12/25

مطالب مرتبط