چیدمان مبل برای خانه های کوچک

بهترین مبل‌برای خانه‌های کوچک

یکی از دغدغه‌هایی که معمولا به هنگام چیدمان لوازم در خانه‌های کوچک مطرح می‌شود، انتخاب مبلمان مناسب و با اندازه‌ای کاملا متناسب با فضای در اختیار است. به گونه‌ای که کاملا متناسب با فضای مورد نظر باشد و در عین حال فضای کافی برای قرار دادن سایر لوازم و همچنین رفت و آمد را در اختیار ما بگذارد.
در این مقاله قصد داریم تعدادی از انواع مبلمان برای خانه‌ها و فضاهای کوچک مناسب است را، معرفی کنیم تا در نهایت شما قادر به انتخاب بهتر و مطمئن‌تر باشید.

استفاده از انواع مبل ال

مبلمان ال یکی از پرطرفدارترین انواع مبلمان هستند که به دلیل آنکه فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کنند، برای خانه‌های کوچک هم گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌روند. مبلمان ال امروزه در طرح‌ها، رنگ‌ها و انواع گوناگونی موجود هستند، شاید در گذشته مبلمان ال تنها مختص مبلمان راحتی و مدرن بودند، اما امروزه حتی به سبک‌های کلاسیک و سلطنتی هم مبلمان ال تولید می‌شوند.
مبل ال به شکل نیم دایره هم در بازار موجود هستند که شما می‌توانید با توجه به فضایی که در دسترس دارید، مبلمان متناسب با فضای خود را انتخاب نمایید.

مبلمان ال را در مرکز فضا هم می‌توان قرار داد اما از آنجایی که در فضاهای کوچک نیاز است تا از فضا استفاده بیشتری نمایید، بنابراین قرارگیری آن در کنج دیوار، به گونه‌ای که دو بازوی آن یا نهایتا یکی از بازوهای آن به دیوار چسبیده باشد، چیدمان بسیار مناسبی به شمار می‌رود.در هر صورت به هنگام استفاده از مبل ال و چیدمان آن باید فواصل مناسب جهت رفت‌و‌آمد درنظر گرفته شود تا این کار به سهولت و بدون برخورد به هیچ مانعی انجام شود.همچنین به هنگام خرید نوع مبلمان، تناسب از نظر ابعاد، شکل ظاهری، سبک ساخت، رنگ، طرح و بافت بسیار اهمیت دارد تا ظاهر زیبای منزل شما را حفظ کرده و موجب بروز آشفتگی نشود.

استفاده از مبل تخت‌خواب‌شو

مبلمان تخت‌خواب‌شو یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای خانه‌های کوچک به شمار می‌روند. چرا که دارای کاربری دو جانبه هستند، البته بسیاری از انواع مبل‌های تخت‌خواب‎شو دارای ساختاری حجیم و گسترده هستند و بسیاری از انواع دیگر بسیار ظریف و کم‌حجم هستند، قطعا انواع ظریف‌تر و کم‌حجم‌تر برای خانه‌های کوچک گزینه بسیار مناسب‌تری به شمار می‌رود. چرا که این مبلمان دارای ظاهری کاملا برابر با یک مبل راحتی هستند و ساختار آنها به گونه‌ای است که به کمک یک مکانیزم بسیار ساده می‌توان آن را به یک تخت‌خواب تبدیل نمود. بدین ترتیب شما هم یک مبل راحتی در اختیار دارید و هم یک تخت‌خواب راحت!
استفاده از مبل تخت‌خواب‌شو کاملا مناسب خانه‌هایی با فضای نشیمن کوچک، خانه‌هایی که مهمان رفت‌وآمد زیادی دارد، خانه مجردی، خانه دانشجویی، سوییت، فضای اداری و… می‌باشد.

استفاده از مبل لاوسیت

مبلمان لاوسیت به آن دسته از مبلمانی گفته می‌شود که تنها به صورت دونفره هستند و از همین رو به این نام مطرح شده اند. این مبلمان در ایران هنوز چندان مطرح نشده است اما در خارج از کشور به خصوص در خانه‌های کوچک بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر فضای کافی در اختیار دارید، می‌توانید یک مبل لاوسیت به همراه یک یا دو مبل تکی تهیه کنید و یا از دو مبل لاوسیت استفاده نمایید. چیدمان این نوع مبل به راحتی قابل انجام خواهد بود و می‌توان با هر نوع چیدمان و دکوراسیونی قابل استفاده خواهد بود.
استفاده از مبل لاوسیت به شما کمک می‌کند که فضای بیشتری در اختیار داشته باشید تا آن را برای چیدمان سایر لوازم دکوری، میزعسلی و یا فضایی باز جهت رفت‌وآمد قرار دهید.
خلاقیت در استفاده از فضای منزل می‌تواند کمک بسیاری به شما در ساخت و چیدمان منزل نماید. می‌توانید به کمک ایده‌های ساده و کاربردی مبلمان بسیار زیبا و خلاقانه‌ای برای منزل خود تهیه کنید.
استفاده بهینه از فضا یکی دیگر از مواردی است که می‌توانید به صورت هوشمندانه در فضای خود بکار ببرید. برای مثال می‌توانید از یک نیمکت یا کمد بالاتر از کف و چسبیده به دیوار استفاده کنید و بر روی آن تشک قرار دهید تا یک مبل چند نفره داشته باشید. سپس می‌توانید یک کاناپه هم روبه‌روی آن قرار دهید تا چیدمان شما تکمیل شود.
بنابراین با کمی خلاقیت و استفاده از لوازم منزلتان می‌توانید در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کرده و یک چیدمان مناسب و زیبا را ترتیب دهید.

نکات انتخاب مبل برای خانه‌های کوچک

در نهایت ذکر این مسئله الزامی است که می‌توانید هر نوع مبلمان دلخواهتان را به صورت نیم ست تهیه کنید و یا یک کاناپه به همراه پاف تهیه نمایید. اما باید در نظر بگیرید که فضای منزل شما کوچک است بنابراین مبلمان حجیم قادر هستند که فضای منزل شما را بسیار کوچکتر نشان دهند.
همچنین استفاده از طرح‌های پرنقش و شلوغ هم تاثیر فراوانی در کوچکتر نشان داده شدن فضای منزل شما دارد. بنابراین سعی کنید برای مبلمان خود ترجیحا از پارچه‌هایی که هیچ طرح و نقشی ندارند و یا نقوش بسیار کمی دارند و دارای رنگ روشن هستند استفاده کنید تا فضای منزل شما از آنچه که هست، کوچکتر نشان داده نشود.
اگر قصد دارید از مبلمان خود به عنوان فضایی دو جانبه هم برای استفاده روزانه اعضای خانواده و هم پذیرایی از مهمان استفاده کنید، بهتر است نوعی از مبلمان را تهیه کنید که به اندازه کافی مقاوم و با کیفیت باشد و از طرفی ظاهری مناسب جهت استفاده دو جانبه داشته باشد.
در نهایت می‌توان گفت بهترین مبلمان برای خانه‌های کوچک، مبلمانی ظریف و کم‌حجم، با رنگ پارچه روشن و طرح‌های ساده و خلوت می‌توانند گزینه مناسبی برای خانه‌های کوچک به شمار بروند. مبلمان با پایه‌های چوبی حس و حال گرمی و راحتی را به فضا منتقل می‌کند و مبلمان با پایه فلزی ظاهری مدرن‌تری به فضای شما می‌بخشد.
در کنار انتخاب مبل مناسب، باید سعی کنید لوازم منزل خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که فضای شما شلوغ نشود تا فضا را کوچکتر نشان ندهد و همچنین سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگ‎‌های روشن و طرح و نقش‌های ساده‌تر و خلوت‌تر استفاده کنید.
استفاده از آینه‌های بزرگ در فضای منزل، جایی که یک فضای خلوت را منعکس کند، گزینه بسیار مناسبی برای خانه‌های کوچک به شمار می‌رود.

  •   نوشته شده توسط :  
  •   دسته مطلب :   مقالات
  •   تاریخ انتشار :  2020/12/25

مطالب مرتبط